Cafeneaua de discutii a Comunitatii NN
* Autentificare  regulament Regulament    * FAQ    * Căutare
Acum este Joi Sep 21, 2017 13:00

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 7 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: AITA - CENTRU PENTRU TERAPIE IN AUTISM
MesajScris: Mar Feb 23, 2010 18:10 
Neconectat
Nou venit
Nou venit

Membru din: Lun Feb 15, 2010 22:49
Mesaje: 2
CENTRU DE INFORMARE SI TERAPIE PENTRU COPII CU AUTISM

AITA are un nou sediu in care s-a mutat si functioneaza din septembrie 2009. Ideea dezvoltarii acestui centru s-a nascut din dorinta de a promova interventia timpurie in tulburarile de dezvoltare.
Interventia la noi se face cu specialisti care au multi ani de experinta in lucrul cu copiii cu autism, experienta acumulata sub supervizarea directa a unor coordonatori din Israel, Anglia, USA. La Centru suntem preocupati de progresul copiilor nostri, copii pentru care investim timp, energie si pregatire profesionala cu scopul de a oferi cele mai bune solutii familiilor care ne solicita acest lucru.
Centrul ofera urmatoarele tipuri de servicii:

- Evaluare

- Interventie (terapie comportamentala aplicata, terapie individuala dar si in grupuri de cate 3, 4 copii). Alcatuirea si supervizarea programului de interventie care se va aplica la domiciliul copilului sau la Centru.

- Logopedie

- Informarea si consilierea familiei. Grup de suport, workshopuri si informari pentru parinti.

- Cursuri de informare si worshopuri adresate deopotriva parintilor si specielistilor in domeniu

- Monitorizarea interventiilor home-based

Copiii vor beneficia aici de programe de terapie comportamentala aplicata ABA (Applied Behavior Analysis) si PECS (Picture Exchange Communication System), metode de terapie care au obiective mari pe care insa le impart in sarcini mici, astfel incat fiecare mica victorie sa fie recompensata si sarbatorita in mod special. Fiecare copil beneficiaza de propriul sau program pe care il parcurge in propriul sau ritm. Fiecare raspuns al copiilor se noteaza, precum si fiecare comportament astfel incat sa avem permanent clara evolutia copiilor. Asiguram materialele necesare terapiei si investim timp si energie in a procura cele mai bune materiale care sa faciliteze progresul copiilor.

Evaluarile initiale si periodice sunt analizate in echipa (parinti, terapeuti, coordonator) iar obiectivele se stabilesc totdeauna in functie de necesitatile copilului. Aceste obiective se refera atat la abilitati ce trebuie construite (imitare, comunicare si limbaj, autoservire – masa, toaleta, spalat, imbracat; socializare si joc, etc), cat si la comportamente ce trebuie inlaturate / inlocuite (autostimulari, comportamente neadecvate, de protest, etc).

Modalitatea de lucru este individuala, dar si in grupuri de cate 3, 4 copii.

Oferim programe de terapie in grupuri de cate 3, 4 copii celor care lucreaza acasa, pentru a lucra cu alti copii programele de joc si socializare. Copiii care au programe terapeutice acasa nu au parteneri de joaca copii, si de obicei invata sa se joace doar cu adultii. Noi le propunem grupuri mici in care sa-si exerseze aceste abilitati de joc si socializare: take turs, competitii, jocuri cu mingea, cu masini, de construit, domino, nu te supara frate, ursul doarme, sa faca schimb de obiecte/jucarii, sa raspunda si sa initieze comunicare, sa imite sau sa initieze jocuri cu alti copii.

Gradinita este un mediu foarte complicat pentru un copil care a avut in jurul lui doar adulti, iar noi aici incercam sa construim treapta de mijloc intre terapia de acasa si gradinita .

Misiunea noastra este aceea de a-i face pe copii sa-si dezvolte potentialul la cel mai inalt nivel construind special pentru ei programe personalizate.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: AITA - CENTRU PENTRU TERPIE IN AUTISM
MesajScris: Mar Feb 23, 2010 21:19 
Neconectat
Oracol
Oracol

Membru din: Mar Iun 06, 2006 21:45
Mesaje: 4406
ma gandesc ca ar fi necesar de stiut pentru toti cei interesati locatia centrului (oras, adresa), ca si persoanele de contact, numere de telefon etc, si, nu in ultimul rand, modalitatile sau posibilitatile de intrare in sistemul centrului si de a beneficia de serviciile acestuia.

_________________
Imagine
Din Regulamentul forumului:
Evitati posturile care contin doar "Subscriu", "De acord", "Lol" si altele de genul acesta, care in fond nu spun nimic! E preferabil sa emiteti si o parere proprie, in ideea unei comunicari mai de substanta.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: AITA - CENTRU PENTRU TERPIE IN AUTISM
MesajScris: Lun Noi 01, 2010 13:10 
Neconectat
Nou venit
Nou venit

Membru din: Mie Oct 13, 2010 11:24
Mesaje: 17
Buna ziua,
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM

Noul sediu al centrului este in Str. Drumea Radulescu, nr 9, sector 4 Bucuresti

Daniela Martinescu (Cucuruz)- psiholog practicant autonom, in curs de acreditare BCBA

asociatia.aita@yahoo.com
Tel: 0753 055852, 0213351536
Program: luni – vineri, intre 9.00 – 18.00

Pentru alte informatii puteti scrie pe adresa de e-mail mentionata.

O zi buna.


Ultima oară modificat de AITA pe Sâm Iun 09, 2012 13:56, modificat 1 dată în total.

Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Proiect de succes
MesajScris: Vin Dec 17, 2010 12:15 
Neconectat
Nou venit
Nou venit

Membru din: Mie Oct 13, 2010 11:24
Mesaje: 17
Proiect OMV Petrom
Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism a fost infiintata la sfarsitul anului 2008 iar din septembrie 2009 functioneaza ca Centru de terapie si recuperare intr-o cladire adecvata nevoilor copiilor diagnosticati cu autism. Eforturile amenajarii si dotarii Centrului sunt neintrerupte pentru ca programele intensive de terapie necesita permanent jocuri, jucarii, imagini, carti, rechizite noi. Din acest motiv dar si din dorinta de a avea cele mai bune conditii pentru desfasurarea procesului terapeutic am depus proiectul „Materiale educationale pentru copiii cu autism” pe site-ul www.taraluiandrei.ro si am si castigat premiul de 5000 euro in septembrie anul in curs.
Obiectivul principal al Centrului este dezvoltarea si desfasurarea de programe complexe de terapie individuala si de grup pentru copiii diagnosticati cu autism.
Autismul este cea mai grava dintre tulburarile de dezvoltare ale copilariei, avand o varietate de manifestari in 3 mari segmente: comunicare, socializare si in sfera comportamentului (in sensul unor manifestari repetitive, stereotipe). Desi este o tulburare care se mentine toata viata si care poate duce la diferite niveluri de izolare (personala, sociala ori profesionala), tratamentul inceput inaintea varstei de 3 ani poate imbunatati semnificativ viata persoanelor cu autism.
Tratamentul intensiv presupune intre 20 si 40 de ore de terapie / saptamana (terapie comportamentala aplicata (ABA), logopedie, socializare, kinetoterapie), cu materiale educationale speciale, numeroase si costisitoare. In cadrul centrului nostru copiii lucreaza individual si in grup, fiecare avand echipa sa de terapeuti, materiale specifice, sala proprie de terapie.
In urma participarii la concursul desfasurat pe pe site-ul www.taraluiandrei.ro din luna septembrie 2010, proiectul „Materiale educationale pentru copii cu autism” a fost desemnat castigator, obtinand astfel de la OMV PETROM o finantare in valoare de 5000 euro. Castigarea acestui proiect a insemnat enorm de mult pentru noi, pentru ca ne-a dat sansa sa achizitionam o serie de materiale specifice stimularii limbajului si comunicarii (PECS) dar si oportunitatea de a ne putea crea noi materiale achizitionand acum un laptop si un aparat foto. In aceste conditii terapia copiilor poate fi facuta la un nivel profesional inalt, performant. De-asemenea materialele educationale specifice kinetoterapiei sunt foarte scumpe oriunde in lume, iar oportunitatea achizitionarii lor a dus la un pas inainte in efortul nostru de a desfasura terapia cu rezultatele cele mai bune pentru a dezvolta la maxim potentialul copiilor.
Proiectul nostru s-a axat pe dotarea si amenajarea Centrului, activitatile desfasurate de echipa manageriala, terapeuti si voluntari, fiind urmatoarele:
- comandarea materialelor PECS, materialelor pentru kinetoterapie,
- achizitionarea jucariilor, jocurilor, cartilor,
- achizitionarea laptopului, aparatului foto,
- montarea aparatelor in salile de terapie (oglinzi logopedice, trambulina, aparatate de kinetoterapie),
- realizarea materialelor proprii de terapie cu noile aparate (imagini printate si laminate),
- implementarea noilor tehnici de terapie cu ajutorului noilor instrumente achizitionate.
Numarul de beneficiari directi ai proiectului sunt cei 12 copii cu diagnostic de autism, care frecventeaza dimineata si dupa-amiaza Centrul, la care se adauga cei 6 care au programe la domiciliu.
Rezultatele proiectului nostru au inceput sa apara din prima zi in care am inceput sa folosim noile materiale, in sensul ca motivatia copiilor pentru activitatile terapeutice a crescut, iar noile instrumente folosite in comunicare au dus la scaderea nivelului de frustrare si la cresterea abilitatilor sociale ale copiilor. Scopul terapiilor specifice care se recomanda copiilor cu autism este acela de a-i ajuta pe copii sa devina independenti si de a se putea descurca intr-un grup de aceeasi varsta cu ei, iar noile jucarii si materiale fac aceasta tranzitie catre modelul tipic de viata mult mai usoara.
http://autismro.wordpress.com/2010/12/1 ... mv-petrom/


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Curs -Terapia comportamentala aplicata (ABA)
MesajScris: Mie Ian 05, 2011 18:24 
Neconectat
Nou venit
Nou venit

Membru din: Mie Oct 13, 2010 11:24
Mesaje: 17
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM
organizeaza cursul cu tema:

TEHNICI DE TERAPIE COMPORTAMENTALA APLICATA LA COPILUL CU AUTISM
22 ianuarie 2011

Trainer: psih Daniela Martinescu, specializare in terapia si recuperarea copiilor cu autism
Consultant Analiza Comportamentala Aplicata (ABA) in curs de acreditare BCBA

Tematica cursului:

Copilul cu autism
- Ce este autismul? Caracteristicile copilului cu autism.
- Criterii de diagnosticare precoce.

Terapia comportamentala ABA
- principii de terapie comportamentala aplicata ABA. Principii de invatare.
- discrete trial (cerinta – comportament – consecinta),
- promptul si diminuarea lui,
- discriminarea stimulilor,
- recompensa si pedeapsa in terapia comportamentala aplicata ABA,

- ABC (antecedent – comportament – consecinta). Modificarea comportamentala.
- Evaluarea terapiei (sedintei de lucru)
- Notarea programelor, comportamentelor etc
- Alcatuirea planului de interventie – alegerea programelor.

Tulburarile de limbaj
Dificultatile in relatiile sociale
Probleme de comportament

PECS (Picture Exchange Communication System) – comunicarea cu ajutorul imaginilor
Fazele PECS:
1. etapa I. schimbul de imagini
2. etapa II. dezvoltarea spontaneitatii
3. etapa III. discriminarea imaginilor
4. etapa IV. structura propozitiilor
5. etapa V. raspunde la intrebarea “Ce doresti?”
6. etapa IV. dezvoltarea limbajului “Eu vreau…”Eu vad…”, “Am ceva”
Relatia PECS – ABA, PECS – limbaj verbal si comunicare

Gesturi in comunicare
Limbajul verbal: Imitarea verbala, promovarea limbajului, limbajul functional.

Partea teoretica a cursului va fi sustinuta de demonstratii practice, studii de caz, si imagini video. Obiectivul cursului este acela de a oferi tuturor participantilor suportul pentru a aplica tehnicile si metodele de interventie asupra copiilor cu autism.

Data: sambata, 22 ianuarie 2011, la sediul AITA in str. Diditel, nr. 11, sector 4, Bucuresti (zona Tineretului)
Durata: 10.00 – 16.00
Taxa de curs: 120 ron se achita doar in contul nostru.
Informatii si inscrieri: tel: 0753.055852 sau asociatia.aita@yahoo.com
Trimiteti mail cu urmatoarele date: nume, prenume, profesie, date de contact, precum si dovada achitatii taxei (chitanta scanata) in contul nostru:
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM
Cont: RO51BUCUE47774732511RO01 deschis la ALPHA BANK sucursala Perla, specificand „curs1 + numele dvs”
Se acorda diploma de participare. Nu se acorda credite.

ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE PERAPEUTICA IN AUTISM
organizeaza cursul cu tema:

TEHNICI DE TERAPIE COMPORTAMENTALA APLICATA LA COPILUL CU AUTISM
23 ianuarie 2011

Trainer: psih Daniela Martinescu, specializare in terapia si recuperarea copiilor cu autism
Consultant Analiza Comportamentala Aplicata (ABA) in curs de acreditare BCBA

Tematica cursului:

Alcatuirea planului de interventie – alegerea programelor.
Selectarea si definirea comportamentelor tinta si crearea programelor.
Evaluarea si analizarea modificarii comportamentale.
Analiza functionala a comportamentelor.
Cum se dezvolta comportamentele noi prin: imitare, modelare, inlantuire.
Dezvoltarea abilitatilor cognitive.
Alcatuirea programelor de autoservire (masa, toaleta, imbracat, spalat etc).
Joc si socializare.
Dezvoltarea limbajului receptiv – intelegerea instructiunilor, recunoasterea obiectelor, actiunilor, persoanelor, emotiilor, mediului inconjurator.
Dezvoltarea limbajului expresiv: verbal, gestual, prin imagini.

Cum pot fi scazute comportamentele negative prin: extinctie, recompensa diferentiata sau interventia asupra antecedentului.
Care este actiunea recompenselor / pedepselor asupra comportamentelor copiilor.
- Feedback in alcatuirea si executarea programelor.
- Esolutii pentru evitarea epuizarii psihice a terapeutului (“burn out”),

Partea teoretica a cursului va fi sustinuta de demonstratii practice, studii de caz, si imagini video. Obiectivul cursului este acela de a oferi tuturor participantilor suportul pentru a aplica tehnicile si metodele de interventie asupra copiilor cu autism.

Data: duminica, 23 ianuarie 2011, la sediul AITA in str. Diditel, nr. 11, sector 4, Bucuresti (zona Tineretului)
Durata: 10.00 – 16.00
Taxa de curs: 120 ron se achita in contul nostru.
Informatii si inscrieri: asociatia.aita@yahoo.com, 0753 055852
Trimiteti mail cu urmatoarele date: nume, prenume, profesie, date de contact, precum si dovada achitatii taxei (chitanta scanata) in contul nostru:
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM
Cont: RO51BUCUE47774732511RO01 deschis la ALPHA BANK sucursala Perla, specificand „curs2 + numele dvs”
Se acorda diploma de participare. Nu se acorda credite.

* Participantii care doresc sa participe la ambele cursuri, vor achita o singura taxa, in valoare de 200 lei. Trimiteti mail cu urmatoarele date: nume, prenume, profesie, date de contact, precum si dovada achitatii taxei (chitanta scanata) in contul nostru:
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM
Cont: RO51BUCUE47774732511RO01 deschis la ALPHA BANK sucursala Perla, specificand „cursuri + numele dvs”


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: AITA - CENTRU PENTRU TERPIE IN AUTISM
MesajScris: Sâm Iun 09, 2012 15:12 
Neconectat
Nou venit
Nou venit

Membru din: Mie Oct 13, 2010 11:24
Mesaje: 17
Asociatia AITA – program complex de recuperare in autism
Program intensiv de terapie pentru copiii cu autism

In cadrul Asociatiei AITA, copiii cu autism urmeaza programe intensive de terapie care duc la o recuperare functionala a intarzierilor in dezvoltare si la adaptarea copilului cu autism la mediul in care traieste.

Progresele aici se vad din prima luna de terapie in sensul schimbarii atitudinii si comportamentului copiilor fata de cei din jur: copii sau adulti. Incep sa fie mai atenti, mai toleranti si mai interesati de mediu si de persoanele din jur. In urma cooperarii, incep sa apara si noi abilitati si cunostinte. Apoi, in final, se schimba starea psihica a copiilor care devin interesati, curiosi si fericiti.

Procesul terapeutic se desfasoara pe termen lung, copiii avand intre 2 si 5 ore de terapie in fiecare zi, in functie de varsta si de nivelul abilitatilor si dificultatilor.

Un program complet si complex oferit de specialistii AITA cuprinde:

- Evaluarea initiala a copilului la intrarea in program, apoi evaluari periodice,

- Terapie ABA (Applied Behavior Analysis),

- PECS (Picture Exchange Communication System),

- Logopedie,

- Kinetoterapie,

- Socializare – in grupuri de 3 – 4 copii, formate in acord cu varsta si abilitatile copiilor,

- Sedinte periodice cu parintii.

Fiecare ora de terapie incurajeaza comunicarea si limbajul, jocul, independenta, interactiunea cu adultii si cu ceilalti copii, si face trecerea de la un program de terapie 1:1, catre grupurile mici, si apoi catre gradinita de masa.

Asociatia AITA creeaza si materialele necesare terapiei, atat de specifice in terapia ABA, oferindu-le copiilor imaginea clara a obiectelor, actiunilor, culorilor, formelor, fructelor, legumelor, antonimelor, pozitiilor spatiale, apoi imagini pentru emotii, secventialitate, absurditati, plural, formarea propozitiilor etc.
Preocuparea intotdeauna este oferirea celei mai bune solutii la problema specifica a copilului si incurajarea independentei lui.

Obiectivul final, la AITA, nu este sa faca din copiii cu autism genii, dar sa-i faca pe copii din ce in ce mai putin autisti, si mai ales din ce in ce mai fericiti.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: CURS LOGOPEDIE
MesajScris: Mie Mar 06, 2013 13:42 
Neconectat
Nou venit
Nou venit

Membru din: Mie Oct 13, 2010 11:24
Mesaje: 17
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM organizeaza cursul cu tema: METODE SPECIFICE IN CORECTAREA SI STIMULAREA LIMBAJULUI LA PRESCOLARI

Traineri: Logoped Ana Burla-Turcanu – specializare in dezvoltarea, stimularea si corectarea limbajului verbal si non-verbal, si terapia si recuperarea copiilor cu autism Psih. Daniela Martinescu, consultant ABA, specializare in terapia si recuperarea copiilor cu autism.

Data: Modul I 30 – 31 martie 2013 la sediul AITA in str. Drumea Radulescu nr. 9, sector 4, Bucuresti (zona Tineretului). Durata: 56 de ore de curs distribuite astfel: 12 ore fiecare modul (sambata si duminica intre orele 10.00 – 16.00) + 8 ore practica asistata. Orele de practica se vor desfasura intre module, la Centrul AITA . Aceste ore se vor efectua in cursul saptamanii, de luni pana vineri intre orele 09.00 – 18.00. Pentru eliberarea diplomei este necesara participarea la toate modulele de curs.

Cursul va fi structurat in 4 module (un modul pe luna) si va avea urmatoarea tematica:

Modulul 1

Clasificarea tulburarilor de limbaj – prezentare succinta

- Tulburari de scris-citit

- Tulburari de ritm si fluenta

- Tulburari de pronuntie

- Tulburari de voce

- Tulburari polimorfe

- Tulburari de dezvoltare

Fisa logopedica

- Consemnarea rezultatelor examinarii

- Interpretarea datelor

Terapia cu caracter general

- Educarea miscarilor articulatorii

- Educarea respiratiei

- Educarea auzului fonematic

Terapia cu caracter specific

- Etapele programului specific de terapie logopedica
Prezentarea si crearea unui program specific de terapie logopedica



Modulul 2

Nedezvoltarea limbajului asociata cu alte tulburari

- Sindromul Down

- Sindromul X fragil

- Sindromul Turner

- ADHD

Interventia logopedica la copiii cu tulburari pervazive de dezvoltare

- Autismul. Semne si caracteristici.

- Comunicarea si limbajul copilului autist

- Etapele formarii limbajului

- Metode alternative de comunicare

- Ecolalia

Modalitati de interventie psihoterapeutica

- Programe de lucru

- Jocuri

- Exercitii

Functiile comunicarii

Comunicarea si stilul cognitiv

Rolul familiei si implicarea ei in procesul terapeutic



Modulul 3

Terapia comportamentala ABA

– principii de terapie comportamentala aplicata ABA.

Principii de invatare. – discrete trial (cerinta – comportament – consecinta), – promptul si diminuarea lui,

– discriminarea stimulilor,

– recompensa si pedeapsa in terapia comportamentala aplicata ABA,

– ABC (antecedent – comportament – consecinta).



Modificarea comportamentala.

Alcatuirea planului de interventie – alegerea programelor.

Dificultatile in relatiile sociale.

Probleme de comportament.

Gesturi in comunicare Limbajul verbal: Imitarea verbala, promovarea limbajului, limbajul functional.



Selectarea si definirea comportamentelor tinta si crearea programelor.

Evaluarea si analizarea modificarii comportamentale.

Analiza functionala a comportamentelor.

Cum se dezvolta comportamentele noi prin: imitare, modelare, inlantuire. Dezvoltarea abilitatilor cognitive.

Alcatuirea programelor de autoservire (masa, toaleta, imbracat, spalat etc). Joc si socializare. Dezvoltarea limbajului receptiv – intelegerea instructiunilor, recunoasterea obiectelor, actiunilor, persoanelor, emotiilor, mediului inconjurator.

Dezvoltarea limbajului expresiv: verbal, gestual, prin imagini.

Cum pot fi scazute comportamentele negative prin: extinctie, recompensa diferentiata sau interventia asupra antecedentului.

Care este actiunea recompenselor / pedepselor asupra comportamentelor copiilor. – Feedback in alcatuirea si executarea programelor.



Modulul 4

Prezentare cazuistica

- Studii de caz

Exemplificarea programelor de lucru

- Prezentarea de activitati menite sa starneasca interesul copiilor pentru procesul educational

Sustinerea unor de dezbateri pe marginea unor cazuri concrete

Programe de lucru

Posibilitatea de a discuta cazurile prezentate de dvs.

Taxa de curs: 250 ron / modul se achita in contul nostru. Pentru a efectua plata este necesar sa aveti la dumneavoastra anuntul de curs.

Informatii si inscrieri: asociatia.aita@yahoo.com, 0753 055852 de luni pana vineri intre orele 09.00 -18.00 Trimiteti mail cu urmatoarele date: nume, prenume, profesie, date de contact, precum si dovada achitarii taxei (chitanta scanata) in contul nostru: ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM Cont: RO51BUCUE47774732511RO01 deschis la ALPHA BANK sucursala Perla, specificand „curs + numele dvs”

Se acorda suport de curs. Se acorda diploma de participare. Pentru eliberarea diplomei este necesara participarea la toate modulele cursului. Nu se acorda credite.

Teoria prezentata va fi completata de exercitii demonstrative, activitati practice si inregistrari video.

-- 06 Mar 2013 12:44 --

Siguranta copiilor cu autism

Fiecare copil are nevoie ca adultii care au grija de el sa fie responsabili si sa-l mentina in siguranta. In curiozitatea lor si in dorinta de a explora, copiii pot intalni multe pericole. Rapoartele privind siguranta copiilor, publicate de Alianta Europeana pentru Siguranta Copiilor (2012), semnaleaza pericolele responsabile de accidentele copiilor, in ordinea frecventei cu care se intampla: pe primul loc este ranirea, urmata de inec, otravire, caderea de la inaltime, iar la finalul listei se afla arsurile si oparirea.
In cazul copiilor cu tulburare de spectru autist, pericolele sunt si mai numeroase. Particularitatile acestei tulburari predispun copiii la accidente si la pierderea de parinti. Printre caracteristicile autismului care ridica probleme de siguranta se numara: absenta simtului pericolului, absenta fricii de inaltimi, faptul ca pot sa nu sesizeze daca parintii sunt in preajma sau nu, sensiblitate la atingere, agresivitate sau autoagresiune, posibilitatea de a nu diferentia adultii familiari de cei nefamiliari.
Copiii cu autism se pot strecura uneori in liniste si pot iesi din campul vizual al adultilor, pot sa puna mana pe animale in ciuda avertizarilor verbale, pot sa bea substante gasite la-ndemana, se pot aventura in strada fara sa constintizeze riscul traficului rutier, pot sa iasa pe pervazul geamului indiferent de etaj, pot sa puna mana in flacari, pot sa exploreze cu fata interiorul unei pungi existand riscul sa se sufoce, poate sa intre intr-o apa adanca. Situatia cand copilul este supravegheat de mai multi adulti prezinta un risc mai ridicat, intrucat responsabilitatea se disipa. De asemenea, mediile aglomerate pot oferi multe posiblitati de accidentare sau de ratacire.
In acest context, Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AITA), in parteneriat cu OMV-Petrom Tara lui Andrei si MySafeKid, desfasoara in perioada februarie-aprilie 2013 un proiect educational si informativ centrat pe siguranta copiilor cu autism. In cadrul acestui proiect, parintii copiilor cu autism vor fi informati cu privire la riscurile specifice si mai ales cu privire la modalitatile de preventie. Informarea se va realiza prin intermediul unor flyere, a unor brosuri, dar si printr-o serie de 5 cursuri gratuite sustinute de specialistii AITA si de reprezentantul MySafeKid. Mai multe informatii despre cursuri puteti gasi aici: http://autismro.wordpress.com/2013/02/1 ... cu-autism/
Afectiunea si iubirea neconditionata, respectarea nevoilor fiziologice, incurajarea dorintei de cunoastere, sunt toate elemente esentiale pentru dezvoltarea unui copil. Insa pentru ca aceasta dezvoltare sa poata continua in cele mai bune conditii e nevoie sa fie asigurata securitatea lor. Pentru a sti cum sa ne pastram copiii in siguranta, e nevoie sa ne informam cu privire la riscuri si sa le minimizam atat de mult cat este posibil.


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 7 mesaje ] 

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
 

Torturile diplomat
Torturile diplomat inseamna eleganta si rafinament. De asemenea, potrivite la...

Porti batante - criterii de eficienta
Portile batante sunt o metoda eficienta si eleganta de protejare a resedintei...

Atributiile unui comisionar vamal din Bucuresti
Un comisionar vamal indeplineste unele dintre cele mai importante etape legate...

Ridicarile topografice - de la A la Z
Topografia este o stiinta care se ocupa cu realizarea si analizarea hartilor...

Cadrele de mers ofera libertate
Modelele de cadre de mers cu doua roti au un design simplu, in partea din...

Despre montajul fierului beton
Armaturile din fier beton sunt structuri realizate bare netede sau striate...

Livrare shaorma - o afacere profitabila pentru studenti
Cum mi-am facut banii in facultate: livare shaorma in caminele studentesti. ...

Mobila de baie la comanda - o optiune tot mai des intalnita
Mobila de baie la comanda are un avantaj evident in fata pieselor de ...

Tricouri personalizate - cadouri ideale pentru cei dragi
Surprinde-i pe cei dragi cu un cadou inedit: un tricou personalizat ...

Bijuteriile handmade - un trend in expansiune
Bijuteriile handmade reprezinta un nou trend in Romania ...

Perdele de calitate gasesti doar intr-o mercerie de calitate
Perdelele sunt tesaturi fine, pe care le folosim pentru ...

Not here...